wtorek, 9 grudnia 2014

Znana i lubiana - salatka gyros ♨☺♨

W poprzednia sobote bylam na przyjeciu swiatecznym u Krystyny i z tej okazji stwierdzilam, ze dobrze by bylo oprocz drobnych prezentow dla gospodyni i jej meza zrobic tez cos dobrego do jedzenia. Salatka jest zawsze swietnym rozwiazniem .....padlo tym razem na salatke gyros, poniewaz juz dawno jej nie robilam a oboje z mezem mielismy na nia ochote.
Przyjecie u Krystyny bylo rewelacyjne..... jedzenie rowniez wysmienite a i moja slatka tez podobno gosciom smakowala. 
Kazdy z Was slyszal o salatce gyros i na pewno niejedni juz ja robili, ale mysle ze sa tez i tacy ktorzy jej nie znaja. Dla nich wlasnie chce podac ten przepis.   Zapraszam ㋡♨♨♨ 





Składniki: 
  • 1 lub 2 piersi z kurczaka
  • przyprawa gyros
  • 2 cebule (moze byc czerwona) 
  • 3-4 ogorki konserwowe 
  • puszka kukurydzy
  • 1 lub 2 papryki czerwone
  • keczup
  • majonez
  • kapusta pekinska
  • sol i pieprz 


Sposob przygotowania: 
Piersi z kurczaka pokroic w paski, posypac przyprawa gyros i podsmazyc z niewielka iloscia oleju na patelni. Zostawic do ostygniecia. 
Salatke najlepiej przygotowywac w szklanym wysokim naczyniu poniewaz układamy ja warstwowo i wtedy ladnie sie ona prezentuje.




Nastepnie przelozyc mieso do miski. Cebule pokroic w drobna kostke i wylozyc na kurczaka, potem lekko posolic i posypac pieprzem. 

Kroimy ogorki w kosteczke i ukladamy na cebule, potem polewamy keczupem (wedlug uznania).
Dalej wykladamy kukurydze (oczywiscie odsaczona z wody), potem czerwona drobno pokrojona papryke i znowu sol i pieprz. 


Calosc polewamy majonezem i na to ukladmy poszatkowana drobno kapuste pekinska. 
Wkladamy salatke do lodowki. 


Kolejnosc ukladania produktow jest bardzo istotna. 

Mnie osobiscie salatka najbardziej smakuje na drugi dzien, jak wszystkie skladniki sie polacza.
Sałatka sprawdza sie wysmienicie na imprezach, jeszcze nie trafilam na osobe, ktorej by nie smakowala! ❤㋡❤


Zycze smacznego ❤❤❤ ♨♨♨

Dajcie znac czy znacie ta salatke i czy probowaliscie przepisu. Moze znacie jakas inna wysmienita salatke? Prosze o przepis. 

    Mozecie mnie tez zobaczyc na: 

    4 komentarze:

    Monica Hein ~ Beauty Diary pisze...

    tez bardzo lubie ta salatke!

    Life in America pisze...

    ja ja uwielbiam :-)

    Sandra pisze...

    Bardzo udana wersja Joanno :) Ja uwielbiam robić ją na weekendowe spotkania ze znajomymi :) Zapraszam też do spróbowania moich wersji tej sałatki :) http://salatkagyros.pl/

    Life in America pisze...

    Przy nastepnej okazji na pewno skorzystam .....ta z ryzem moze byc ciekawa :-)