wtorek, 29 czerwca 2021

Pomysł na krótkie wakacje - Helen, Georgia

Kochani nie trzeba daleko wyjeżdżać, żeby odpocząć. Wystarczy zmiana otoczenia, czasem nawet parę godzin jazdy samochodem od domu. Udany wypoczynek nie musi kosztować fortuny i nie musi być na drugim końcu świata. W tym roku mój mąż zaplanował wakacyjne wojaże głównie w stanie Georgia. Uwielbiam plażę i ocean, jestem szczęściarą - mam to na codzień. Lubię jednak zmianę klimatu, górskie rześkie powietrze, rwące strumyki i wędrówki w pachnących runem leśnym lasach.





Dziś chcę Wam przedstawić miasto Helen, w którym spędziliśmy aż cztery dni. Helen to urok Bawarii w sercu gór Ridge Mountains (It’s the charm of Bavaria, in the heart of the Blue Ridge Mountains).
Czy wakacje były udane i czy to miejsce warte jest odwiedzenia, dowiecie się czytając dalej. 🌲😍🌳






Helen a dokładnie Alpine Helen w stanie Georgia – z populacją zaledwie 430 mieszkańców – jest trzecim najczęściej odwiedzanym miastem stanu. Nie dziwię się kochani, bo jest bardzo urokliwe, choć niektórzy twierdzą że trochę kiczowate. Mnie osobiście urzekło to małe miasteczko.










Zostało założone w 1913 roku, czyli ponad 100 lat temu. Na początku miasto to było domem dla Czirokezów (Indian), a następnie dla europejskich osadników, którzy przyjeżdżali po złoto i drewno. Dzisiaj ludzie przyjeżdżają, aby zobaczyć przepiękną scenerię gór - Blue Ridge Mountain i najwspanialszą bawarską wioskę na południowym wschodzie. Przyjeżdżają aby zobaczyć Niemcy, właśnie tutaj, w USA w stanie Georgia. Z takim zamiarem i ja przyjechałam wraz z moim mężem. To tylko 10 godzin jazdy samochodem z Florydy.












Urokliwe hotele, brukowane chodniki, alpejskie jedzenie i napoje a zwłaszcza niemieckie piwo to główna zachęta dla turystów a zwłaszcza Amerykanów. Są też smakowite precle, oferowane przez piekarnie i restauracje.

W otoczeniu naturalnego piękna, winnic, wycieczek, festiwali i wielu, wielu innych…atrakcji, które to małe miasto oferuje. Każdy znajdzie coś ciekawego dla siebie.









W okolicznych lasach można spędzić całe dnie. Trasy są zróżnicowane od łatwych do bardzo trudnych. Widoki zapierają dech w piersiach .....przynajmniej dla mnie, mieszczucha z terenów piaszczysto - nizinnych.
Spływ pontonem po rzece Chattahoochee, czy kajakiem lub kanoe to także dobra dawka emocji i adrealiny. Nie skorzystałam z tej atrakcji gdyż woda w rzecze była okropnie zimna, ale widziałam wielu takich śmiałków.

Jeśli ktoś z Was lubi spokojniejsze sporty to może zrelaksować się z wędką i kołowrotkiem w dłoni, albo zagrać w golfa.






Wieczorem Helen rozbłyska w świetle setek lampionów, lamp, żarówek i żaróweczek, więc można spacerować i cieszyć oczy pięknie oświetlonymi budunkami.






Ciekawostką jest most w centrum miasta, na którym zakochani zostawiają kłódki ze swoimi inicjałami.....niektóre z nich są naprawdę bardzo interesujące. Dla mnie to bardzo sentymentalne miejsce. Ja i mój mąż taką kłódkę zawiesiliśmy kilkanaście lat temu we Wrocławiu na moście Tumskim. Ciekawa jestem, czy jeszcze tam jest. 💓😍❓



Mam nadzieję, że zachęciłam Was do odwiedzenia Helen. Jeśli lubicie takie urokliwe miasteczka, przypominające europejskie miejscowości to koniecznie dodajcie Helen do swojej listy, będziecie zadowoleni. To miejsc​e jest naprawdę warte zobaczenia.



Więcej atrakacji wakcyjnych i wycieczek po górach w stanie Georgia już niebawem w kolejnych wpisach na moim blogu.

Jestem bardzo ciekawa, gdzie Wy wypoczywacie w tym roku ?

Zapraszam także na mój:
...........................................................................
DZIEKUJE ZA KAZDY KOMENTARZ. ㋡  / THANK YOU FOR YOUR COMMENTS. ㋡  
KOMENTARZ POJAWI SIĘ PO ZATWIERDZENIU PRZEZ WLASCICIELA BLOGA. /
ALL COMMENTS WILL APPEAR AFTER APPROVAL  BY THE BLOG OWNER.
WSZYSTKIE KOMENTARZE ZAWIERAJACE LINKI (DO BLOGOW, SKLEPOW ITP.) NIE BEDA UDOSTEPNIANE NA BLOGU.
COMMENTS CONTAINING ALL LINKS (TO BLOGS, SHOPS ETC.) WILL NOT BE SHARED TO BLOG.

8 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Pani Joanno, co za urocze miejsce. Nie miałam pojęcia, że jest takie niemieckie miasteczko w USA. Ja mieszkam na południu Alabamy i na pewno się tam wybiorę. Tak w ogóle to przypadkiem znalazłam pani bloga i na pewno będę śledzić.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za udostępnienie informacji.

Maria

Unknown pisze...

Bardzo urokliwa miejscowosc .
Dzieki Asiu za przyblizenie historii tego miejsca.
Zapisuje na liste i byc moze kiedys zawitamy tam .
Mam juz kilka takich miejsc z Twojego polecenia ktore pragne odwiedzic !
Dzieki ze jestes :-)

Life in America pisze...

Maria ...dziękuję bardzo za miłe słowa. Mam nadzieję że uda się pani wybrać do Heene....to cudne miejsce warte zobaczenia.
Również pozdrawiam. ;-)

Life in America pisze...

Ewa ....dziękuję bardzo. Ja też mam taką listę w głowie miejsc, które chcę odwiedzić. Ameryka ma cudne zakątki. Polecam odwiedzić miasto Helen.
Pozdrawiam serdecznie. ;-)

Anonimowy pisze...

Ja byłem Helen 7 lat temu z moją dziewczyną. Zostawiliśmy na tym moście kłódkę i miesiąc później pobraliśmy się. Mam strasznie miłe wspomnienia, a czytając twojego bloga ogarnęła mnie sentymentalność. Fajnie byłoby tam jeszcze wrócić. Czy byłaś Na którymś z wodospadów okolicy ?
Pozdrawiam, Mariusz

Life in America pisze...

Mariusz .....tak byliśmy w paru miejscach, będę opisywać te wycieczki również na moim blogu. To super, że takie piękne miasto daje takie wspomnienia. Gratuluję ślubu i życzę cudownego życia. Również pozdrawiam. ;-)

Anonimowy pisze...

Piekne miejsca, najbardziej lubie najpierw ogladac na stories, a potem tu na blogu!
Pozazdrościć
AgulaW

Life in America pisze...

AgulaW .....dziękuję. Helen to piękne miasteczko warte odwiedzenia. ;-)