sobota, 12 czerwca 2021

Majowe przyjemności

Dopiero wróciliśmy z krótkich wakacji i ciężko było mi się zabrać za pisanie tego wpisu na blogu. Mój ukochany maj zawitał wreszcie.... poczułam co to szczęście.
"Bo wreszcie przyszedł maj
Zrobiło się gorąco
Ktoś teraz o mnie dba
Przeszłość upiłam słońcem
Tylko słońcem
Całym słońcem
Tylko słońcem" - Varius Manx - Maj.
W miesiącu maju pogoda na Florydzie rozpieszczała nas jak nigdy. Było ciepło i bardzo przyjemnie, gdyż niska wilgotność o tej porze roku jest rzadko spotykana. Oczywiscie mieliśmy kilka upalnych dni, ale wieczory zdarzały się nawet delikatnie chłodne, bardzo przyjemne i orzeźwiające. Uwielbiam maj....to najcudowniejszy miesiąc w roku. Wszystko budzi się do życia.....ja również. 😍💋😉
Nie przeciągając zapraszam na majowe przyjemności.







Początek maja (sobota) powitał mnie upałem, tak więc majówkę rozpoczełam relaksem na basenie. Hura, hura .....wreszcie mamy otwarty basen na osiedlu. Trochę się teraz pozmieniało: na basen przychodzi się z własnym krzesełkiem lub leżakiem i ilość osób jest ograniczona.








Kolejny dzień (niedziela) to MAJÓWKA - Polska impreza na świeżym powietrzu ze Słonecznym Radiem w mieście Fort Lauderdale. Było oczywiście gorąco, ale frekwencja dopisała i mnóstwo Polonii zawitało. Każdy z uczestników był chyba tak jak ja spragniony takich spotkań.
Do tego przygrywała Polska muzyka i mogłam skosztować polskich przysmaków (choć nie wszystko było wyśmienite). Spotkałam się tam ze znajomymi, tak więc czas upływał cudownie.
Mam nadzieję, że będzie wiecej takich wydarzeń.




Następny weekend maja to spotkania ze znajomymi i przyjaciółmi. Parapetówka u Steni ...... pięknie urządzone mieszkanko.
Kolejna parapetówka u Ewy i Piotra, którzy przeprowadzili się na Florydę z Nowego Yorku. Przemiłe spotkanie i pyszne polskie przysmaki.



Była też mała imprezka u nas ze słynnymi polskimi zapiekankami (dzieło mojego męża). Ania i Paweł tak je uwielbiają, że za każdym razem jak są u nas to o nie proszą.







Maj był dość intensywny w spacery i spotkania towarzyskie......co uwielbiam. Natomiast koniec miesiąca to pakowanie na krótkie wakacje. Jak ja tego nie znoszę. A Wy lubicie się pakować?
Nigdy nie wiem co mam zabrać, jaka będzie pogoda???




Zapomniałam wspomnieć o jednym wydarzeniu na plaży. Na poniższym zdjęciu przy samej plaży jest dryfująca łódka. Wyobrażacie sobie kochani, że na tej łódce 26 osób chciało nielegalnie przekroczyć granicę USA z wyspy Bahamas (mówili o tym nawet w NEWS). Coś poszło nie tak łódź się zepsuła i straż wodna ich wszystkich zatrzymała. 

W maju również książka (głownie audiobooki) była moim wiernym kompanem. Na spacerach z Fioną wysłuchałam trzy pozycje:



1/ "Wilkołak" Wojciech Chmielarz - kryminał, sensacja, thriller. Ośmio odcinkowy serial audio lub bardziej słuchowisko (aplikacja EmpikGo) na podstawie powieści Wojciecha Chmielarza „Wilkołak”. W rolach głównych: Aleksandra Popławska, Cezary Pazura, Agnieszka Żulewska, Marcin Bosak oraz Krzysztof Zalewski. Narrator – Filip Kosior - świetny głos.
Prywatny detektyw Dawid Wolski nie spocznie, póki nie odnajdzie swojej ukochanej Igi. Na cmentarzu, na pogrzebie swojego ojca, widzi ją z daleka i już wie, że przeszłość wróciła i niemożliwe stało się możliwe. Nikt mu nie wierzy, lecz on jest pewien – Iga żyje. W niebezpieczną grę wciąga jedynego przyjaznego mu człowieka – prokuratora Adama Górnika. Prawda okaże się jednak zbyt trudna do przyjęcia, ale dla Wolskiego nie ma ratunku…
Rewalacyjny audiobook, trzyma w napięciu do samego końca .....gorąco polecam. 👍👍👍



2/ "Beata. Gorąca krew" Beata Kozidrak - biografia, autobiografia, pamiętnik.
Ekspresyjna wokalistka, liderka Bajmu, autorka tekstów kultowych piosenek, gwiazda. Taką znamy ją wszyscy. Teraz Beata Kozidrak odsłania zupełnie nową twarz. Książka opowiada o barwnych epizodach kariery Beaty, zdradza kulisy narodzin największych przebojów – od „Piechotą do lata”, przez „Białą armię” po „Upiłam się tobą” - i ich ukryte znaczenia, o których ja osoboście nie miałam pojęcia.
Szkoda tylko, że autorka przedstawia jedynie wybrane wydarzenia z życia. Zaletą audiobooka jest to, że niektóre piosenki są śpiewane przez artystkę a capella. 👍👍



3/ "Rysa" Igor Brejdygant - kryminał, sensacja, thriller.
Wiem, że jest nakręcony serial na podstawie tej powieści, ale najpierw chciałam przeczytać książkę a potem zobaczyć serial i porównać (często tak robię).
Warszawa - ginie bezdomny alkoholik. Prowadząca śledztwo komisarz Monika Brzozowska przeczuwa, że w sprawie chodzi o coś więcej niż porachunki kloszardów. W toku śledztwa okazuje się, że dawne grzechy ofiar wiążą się z błędami młodości samej komisarz. Cierpiąca na zaniki pamięci Brzozowska zostaje wplątana w niebezpieczną grę, która zmusi ją do spojrzenia wstecz i walki z demonami przeszłości.
Książka jest świetna. Jestem pod dużym wrażeniem. Trzyma w niepewności do samego końca. Nie mogę doczekać się następnej części.


Maj obfitował również w dość ciekawe seriale. Obejrzałam aż osiem (Netflix, HBO Max), w tym jeden to kontynuacja:
- II sezon "Kto zabił Sarę" - dobry sezon, choć trochę pogmatwany......chyba będzie kolejny. 👍👍


Pozostałe siedem to nowe seriale:
1/ "Sex and the City" (Seks w wielkim mieście) - serial obyczajowy, komedia romantyczna.
To kultowy serial, który na pewno doskonale znacie. Od kiedy mam HBO mogłam sobie pozwolić obejrzeć go od samego początku. Obecnie jestem na V sezonie.
Osadzony w nowojorskich realiach, przedstawia miłosne i łóżkowe perypetie czterech pięknych i samodzielnych kobiet: felietonistki Carrie, agentki PR Samanthy, prawniczki Mirandy i marszanda Charlotte. Różniąc się temperamentem, wszystkie natrafiają na te same przeszkody, a łatwość, z jaką znajdują partnerów seksualnych, nie przekłada się na stabilność życia uczuciowego.
Świetny 👍👍👍



2/ "Mare of Easttown" (Mare z Easttown) - serial z gatunku dramat, kryminał.
Mare Sheehan (świetna Kate Winslet) jest policjantką z małego miasteczka w Pensylwanii, która prowadzi dochodzenie w sprawie miejscowego morderstwa, mierząc się jednocześnie z rozpadającym się na kawałki jej własnym życiem. Historia zagłębia się w mroczne strony zżytej z sobą społeczności i podejmuje próbę analizy tego, jak rodzinne i dawne tragedie mogą definiować naszą teraźniejszość.
Bardzo dobry serial i zaskakujące zakończenie ....warto zobaczyć. 👍👍



3/ "Sexify" (Netflix) - polski serial z gatunku dramat, komedia.
Natalia - ambitna studentka informatyki, marzy o tym, żeby wygrać prestiżowy konkurs. Razem z przyjaciółkami postanawia opracować innowacyjną aplikację erotyczną. Jednak najpierw sama musi poznać tajniki sztuki kochania.
Zabawna i prowokująca opowieść o życiu współczesnych młodych dziewczyn - dojrzewaniu, odkrywaniu kobiecej siły i seksualności. Na dodatek świetna obsada. 👍👍



4/ "Innocent" (Niewinny) - serial z gatunku dramat, kryminał.
Pewnego wieczoru przed dziewięcioma laty Mateo interweniował w trakcie bójki i przypadkiem zabił człowieka. Teraz jest byłym skazańcem, który niczego już nie bierze za pewnik, ale razem z ciężarną żoną Olivią przymierza się do kupna domu ich marzeń. Wtedy właśnie szokująca i tajemnicza rozmowa telefoniczna ponownie rujnuje mu życie.
Bardzo dobry serial, trochę dużo wątków, ale wciąga do samego końca. 👍👍



5/"Shadow and Bone" (Cień i kość) - serial z gatunku fantasy.
Serial na podstawie bestsellerowej serii powieści Leigh Bardugo o Uniwersum Griszów, jest osadzony w rozdartym wojną świecie, a jego główną bohaterką jest osierocona w dzieciństwie Alina Starkov, szeregowa żołnierka, która odkrywa w sobie nadzwyczajną moc mogącą być kluczem do wyzwolenia jej kraju.
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona, serial wciągnął mnie od samego początku.....godny polecenia. 👍👍



6/ "Ragnarok" I i II sezon - serial z gatunku fantasy.
To dramat o dorastaniu i współczesna interpretacja legend z mitologii nordyckiej. Akcja serialu toczy się w małym fikcyjnym miasteczku o nazwie Edda położonym w otoczeniu wspaniałej, zapierającej dech w piersiach norweskiej przyrody. To opowieść o mieszkańcach Eddy, którzy być może nie są tymi, za których się podają. Jednak wszystkich bez wyjątku dotykają drastyczne zmiany, które zachodzą na świecie: topniejące lody na biegunach, ciepłe zimy, gwałtowne ulewy.
Ciekawy serial, który serdecznie polecam. Porusza rownież ważny motyw ochrony środowiska, który powinien być bliski każdemu z nas. 👍👍




7/"Friends: The Reunion" (Przyjaciele: spotkanie po latach) - tylko jeden odcinek komediowy.
Serialowi Przyjaciele, czyli Jennifer Aniston, Courtney Cox, Lisa Kudrow, Matt LeBlanc, Matthew Perry i David Schwimmer, po latach wracają do kultowego już studia nagrań Warner Bros, aby w programie specjalnym wspólnie celebrować uwielbiany przez wszystkich serial.
Nie byłam fanką serialu Friends dopóki nie poznałam mojego męża. On ciągle go ogląda i ja zaczełam z nim. Te wspomnienia serialu po latach to wielka gratka dla jego fanów. Odcinek był bardzo piękny, wzruszający i zabawny. 👍👍👍

W maju obejrzałam tylko dwa filmy (HBO Max i Netflix), które Wam polecam:


★"THOSE WHO WISH ME DEAD" (Ci, którzy życzą mi śmierci) - thriller.
Nastolatek jest świadkiem morderstwa, za co ściga go dwóch zabójców. Chłopiec trafia pod opiekę strażaczki (w tej roli Angelina Jolie), która stara się go ochronić zarówno przed prześladowcami, jak i pożarem otaczającego ich lasu.
Dobry film na sobotni wieczór z przyjaciółmi. 👍👍



★"THE WOMAN IN THE WINDOW" (Kobieta w oknie) - film psychologiczny, kryminał, thriller.
Cierpiąca na lęk przestrzeni psycholog dziecięca z Nowego Jorku (w tej roli świetna Amy Adams) zaprzyjaźnia się z sąsiadką, która mieszka w domu po przeciwnej stronie ulicy. Wszystko staje pod znakiem zapytania, gdy kobieta znika, a bohaterka nabiera podejrzeń, że jej zniknięcie nie jest dziełem przypadku. Na jaw wychodzą szokujące tajemnice, a nikt - i nic - nie jest tym, czym się wydaje.
Jak dla mnie świetny thriller, trzymajacy w napięciu do samego końca... gorąco polecam. 👍👍👍



To na tyle majowych przyjemności. Wakacje szybko mineły i w poniedziałek czeka mnie powrót do pracy......oj będzie bardzo ciężko rano wstać.
Pozdrawiam Was i życzę miłego wieczoru. 😎

A co tam u Was słychać? Wakacje w planach, czy już jesteście po?

Zapraszam też na mój:
...........................................................................
DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY KOMENTARZ. ㋡ / THANK YOU FOR YOUR COMMENTS. ㋡
KOMENTARZ POJAWI SIĘ PO ZATWIERDZENIU PRZEZ WŁAŚCICIELA BLOGA. /ALL COMMENTS WILL APPEAR AFTER APPROVAL BY THE BLOG OWNER.
WSZYSTKIE KOMENTARZE ZAWIERAJĄCE LINKI (DO BLOGÓW, SKLEPÓW ITP.) NIE BĘDĄ UDOSTĘPNIANE NA BLOGU.
COMMENTS CONTAINING ALL LINKS (TO BLOGS, SHOPS ETC.) WILL NOT BE SHARED TO BLOG.😘

6 komentarzy:

Dorota pisze...

Piękne zdjęcia i wspomnienia:) Czego ludzie nie zrobią , kiedy chcą coś zmienić. Musieli sporo przepłynąć, podziwiam i współczuję...

zaczarowanaa pisze...

Kto zabił Sarę - dla mnie już nieco przydługi się robił. Mare z Easttown - bardzo dobry i niewinny - mnie wynudził :) Reszty nie znam, ale widzę u Cb sporo popularnych propozycji :)

Life in America pisze...

Dorota....dziękuję. Czasami ludzię dla lepszego życia robią różne rzeczy, bardzo ryzykowali bo mogli stracić życie. ;-)

Life in America pisze...

zaczarowanaa .....każdy lubi coś innego. Staram się nadążać z nowościami. ;-)

Unknown pisze...

Dzieki za te polecanki .”Rysa”I “wilkolak” przyciagnely Moja uwage I pewnie tez zakupie te pozycje .
Asiu ,bylo nam szalenie milo Was poznac ,ciesze sie ze niedaleko siebie mieszkamy ,jestescie tacy fajni,milo z Wami przebywac ,czuje ze bedziemy sie czesciej widywac :-)
Czy mozna prosic o takie zapiekanki?Jak sie zobaczymy :-) Wygladaja mega apetycznie !
Serdecznosci sle
Ewa

Life in America pisze...

Ewa .....dziękuję bardzo, nam też miło Was poznać. O zapiekankach pogadamy innym razem. ;-) Pozdrawiamy serdecznie. ;-)