czwartek, 2 października 2014

Prosty przepis na ciasto ze sliwkami ♨♥♨♥

Jak juz wczesniej wielokrotnie pisalam uwielbiam proste przepisy na przepyszne ciasta. Dostalam od znajomej w prezencie sliwki wegierki ....  ktore tutaj bardzo trudno zdobyc, tak wiec musialam cos z nimi zrobic. Oczywiscie moglam wszystkie zjesc, ale padla propozycja od mojego meza, zebym zrobila ciasto. Nie mialam specjalnie wyjscia... czego sie nie robi dla ukochanej osoby. ❤❤❤


Powiem Wam szczerze pierwszy raz robilam ciasto ze sliwkami, nawet sie udalo i podobno wyszlo przepyszne...... tak mowili wczoraj znajomi, ktorzy mieli okazje sprobowac mojego wypieku. Nie jestem specjalistka w pieczeniu ciast, ale proste i latwe przepisy sa zawsze mile widziane. ㋡ Ten przepis jest oczywiscie od mojej mamy .... skarbnicy wiedzy. 
Ok przejde do sedna sprawy i podam Wam prosty przepis na ciasto ze sliwkami (moga  tez byc inne owoce jak truskawki, brzoskwinie czy jablka). 


Składniki: 
  • 6 jajek 
  • 3/4  szklanki cukru
  • 1  cukier waniliowy
  • ½ szklanki oleju  (ja dodalam zwyklego oleju slonecznikowego) 
  • 1 ½ szklanki maki
  • 2 łyzeczki proszku do pieczenia


Do dekoracji
  • cukier puder 


Jajka utrzec razem z cukrem, nastepnie dodac reszte skladnikow: cukier waniliowy, olej, make i proszek do pieczenia i wszystko razem dokladnie miksowac. 


Posmarowac blaszke maslem i posypac bulka tarta a nastepnie wylac ciasto. Na wierzch dodac owoce. Sliwki przekroic na polowki bez pestek. Owoce wcisnac lyzeczka do srodka.
Wkladamy ciasto do piekarnika i pieczemy przez 45 minut w temperaturze 180 st. C. (350 F). 
Po upieczeniu mozna posypac ciasto cukrem pudrem. 



Zycze smacznego ❥❥❥♨♨♨ 


















Mam nadzieje, ze ciasto bedzie Wam smakowalo? Jesli znacie jakies inne proste przepisy na pyszne ciasta to prosze o recepture? 

Mozecie mnie tez zobaczyc na: 

7 komentarzy:

  1. Ciasto bylo wysmienite, prosze czesciej. Jak wiesz jestem wybredny, co do kulinarnych specjalow, ale ten wypiek jest na 5+

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglada bardzo apetycznie i przepis faktycznie prosty ... bede musiala wyprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis rzeczywiście latwy do wykonania, ja moje robię z masłem ucierane i wtedy dodaję jajka po jednym. Również wychodzi pyszne. Ale te olejowe są zwykle też wyśmienite, takie jak babka. Następnym razem robię Twoje. Tylko tutaj wyjątkowo ciężko o węgierki, a z tych zwykłych, dużych śliwek nie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My sliwki dostalismy od Teresy kupila w Boys market .....tam mozna je spotkac :-)

      Usuń
  4. Można, ale nie za często. Oczywiście tylko w sezonie.

    OdpowiedzUsuń