niedziela, 29 marca 2020

Polscy artyści na Florydzie część II

"Nie bój się marzyć, nigdy nie wiesz co kiedyś może się zdarzyć"....Tak kochani te trudne chwile, które nas teraz dopadają muszą się kiedyś skończyć. Musimy myśleć pozytywnie i żyć nadzieją. 
Dzisiaj pragnę Was trochę zabawić i przenieść w muzyczny, magiczny świat. 
Dość dawno temu (początek 2015 r.) opisywałam na blogu polskich artystów sceny muzycznej, którzy występowali na Florydzie (zapraszam TUTAJ). Tym razem chcę Was zaprosić na drugą część tego wpisu i przedstawić Wam kolejnych muzyków, którzy do nas zawitali w latach od 2015  r. do początku 2020 r. 
Jeśli jesteście zainteresowani to zapraszam do dalszego czytania i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami


Na początku chcę wspomnieć, że wydarzenia te obfitowały gwiazdami polskiej muzyki, którzy już byli w USA kilkakrotnie, jak: Stan Borys, Czerowne Gitary, Piotr Rubik, Kamil Bednarek czy Marcin Daniec. Artyści ci jednak występowali po raz drugi z nieco innym repertuarem, tak więc z miłą chęcią wybrałam się na te koncerty ponownie. Było też wielu innych twórców, których jeszcze nie gościliśmy. 




2015 rok 

W połowie stycznia 2015 r. bawiłam się na koncercie "Czerwonych Gitar" oczywiscie w Polskim Klubie "Polonez" w North Lauderdale. Był to już drugi ich koncert na Florydzie, na którym byłam. Tym razem były to pastorałki, kolędy i największe przeboje tego zespołu ... szkoda tylko, że nie było pełnej sali. Koncert rewelacyjny jak zawsze .... były tańce i wspólne śpiewy. 




W maju 2015 r. w Polskim Klubie w Lake Worth wyjątkowo odbyły się aż dwa koncerty. Pierwszy 10 maja zorganizowany z okazji Dnia Matki - TRUBADURZY. Zespół obchodził swoje 50 lecie.  Na pewno niektórzy z Was pamiętają ich największe przeboje, takie jak "Po co ja za tobą biegam", "Znamy się tylko z widzenia" czy "Ej, Sobótka, Sobótka". Ja i moi znajomi bawiliśmy się super .....szkoda tylko, że tak mało osób przybyło. 




Kolejny koncert to Biesiada z wykonawcą DZIANI - książe cygański. Jest on synem gwiazdora cygańskiej piosenki Don Vasyla i jednym z najpopularniejszych wykonawców muzyki romskiej w Polsce. To była wspaniała biesiada, zabawa i szaleństwo do późnych godzin nocnych. Tutaj frekwencja dopisała...tylu Polaków to już dawno nie widziałam.






W październiku 2015 r. odbyły się również dwa świetne koncerty w różnych dwóch polskich  klubach. 
Pierwszy to koncert zespołu PIERSI w Polskim Klubie SOBIESKI w Lake Worth. Świetna zabawa polsko - bałkańska z nowym wokalistą zespołu Adamem Asanov. Pamiętam jak wybawiliśmy się z mężem za wszystkie czasy. Uwielbiam te kameralne koncerty ....można z bliska zobaczyć wykonawców i po koncercie zrobić sobie z nimi zdjęcia a także zamienić pare słów.







Koniec października to koncert Piotra Rubika - Wiara, Nadzieja, Miłość ....tym razem w drugim Polskim Klubie POLONEZ w Fort Lauderdale. To był już trzeci koncert Piotra Rubika na Florydzie. Tym razem nieco inny występ artystów, chóru i orkiestry z Polski. Grane były znane wielkie przeboje Rubika jak i też nowe wspaniałe utwory. Koncert był rewelacyjny, a mój mąż był zachwycony. Pamiętam to jak dziś, jak po koncercie razem z wykonawcami zajadaliśmy się pączkami i piliśmy drinki..... niezapomniane chwile. 



2016 rok 

W tym roku mało się działo w polskich klubach. Jedynie w październiku 2016 r. Marcin Daniec po raz drugi zawitał do nas ze swoim recitalem. Wspaniały polski artysta i satyryk kabaretowy. Był to świetny wieczór pełen rozrywki i zabawy. Artysta bawił publiczność do późnych godzin wieczornych. Już dawno tak się nie smiałam jak wtedy. Sypał dowcipami jak z rękawa. Bez wahania wybrałabym się jeszcze raz na jego wystep. 
Szkoda, że tak mało kabaretów do nas przyjeżdża.

2017 rok i 2018 rok.

W tych latach nic się nie wydarzyło poza koncertem Jacka Stachurskiego. Nie mogłam  na nim być, gdyż byłam wtedy na wakacjach w Polsce. 




2019 rok 

W marcu 2019 r. odbył się świetny koncert zespołu Lady Pank w polskim klubie w Lake Worth. Lady Pank to jeden z najbardziej legendarnych zespołów rockowych polskiej sceny muzycznej i po raz pierwszy w historii wystąpił na Florydzie. Jan Borysewicz i Janusz Panasewicz wraz z resztą grupy zaprezentowali bogaty repertuar muzyczny z ponad 30 płyt i przełomu prawie 40 lat działalności zespołu. Na koncercie mogliśmy usłyszeć takie hity jak “Zawsze tam Gdzie ty”, “Tacy Sami”, “Kryzysowa Narzeczona”, “Mniej Niż Zero”, “Marchewkowe Pole” i wiele więcej. Takiego wspaniałego występu nie było już bardzo dawno.... a i wspomnień z lat młodzieńczych nie zabrakło. 






Następnie w listopadzie 2019 r. odbył się koncert Disco Polo30-lecie Zenka Martyniuka z zespołem Akcent. Pojawiły się też inne zespoły: Milano, Mig, Top Girls i Maciej Smoliński. Powiem Wam jednak, że nie jestem fanką tego typu muzyki, mimo tego zabawa była udana i wszyscy się świetnie bawili. Czyli muzyka Disco Polo nie jest taka zła... wpada w ucho. 





2020 rok 

W marcu tego roku odbył się drugi już koncert Kamila Bednarka na Florydzie. Kamil wraz zespołem wystąpił w klubie Sobieski w Lake Worth prezentując repertuar ze swojego najnowszego projektu "Bednarek Inaczej". Ja i  spora część Polonii na Florydzie mieliśmy okazję zobaczyć laureata MTV Europe Music Award,  jurora programu "The Voice of Poland" oraz jednego z najbardziej popularnych młodych artystów polskiej sceny muzycznej. Genialny koncert pełen energii, profesjonalizmu i pozytywnych wibracji. Kamil spisał się na medal. 


Jak ja się cieszę że mogłam i nadal będę mogła brać udział w tak wspaniałych kameralnych imprezach artystycznych polskich wykonawców. Mam nadzieję, że nie tylko "stare zespoły" ale także i młodzi, ambitni wykonawcy zawitają wkrótce na Florydę. 

Warto również wspomnieć, że ceny biletów tych wszystkich wydarzeń wahaja sie od $ 25 do $ 70 w zależności od artysty. Najdroższy bilet wynosił aż $70 i chyba nie zgadniecie za jaki koncert???..... Disco Polo kochani, tak się cenili  Ci artyści. Uważam, że to była zbyt wygórowana i  szalona cena.  
Staram się chodzić prawie na wszystkie tego typu wydarzenia, ale czasami frekwencja jest bardzo mała. Wielu Polaków na Florydzie jednak nie korzysta z takich wspaniałości, jakie dają nam polskie kluby.....a szkoda. Są to naprawdę kameralne i niepowtarzalne koncerty, których wielu Polaków  może nam pozazdrościć. 

Kochani pomyślcie i powiedźcie mi (jeśli oczywiście ta cała sytuacja na świecie się zmieni) na jaki ulubiony koncert pojechalibyście nawet na koniec świata ?

Zapraszam też na mój:


...........................................................................
DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY KOMENTARZ. ㋡ / THANK YOU FOR YOUR COMMENTS. ㋡
KOMENTARZ POJAWI SIĘ PO ZATWIERDZENIU PRZEZ WŁAŚCICIELA BLOGA. /ALL COMMENTS WILL APPEAR AFTER APPROVAL BY THE BLOG OWNER.
WSZYSTKIE KOMENTARZE ZAWIERAJĄCE LINKI (DO BLOGÓW, SKLEPÓW ITP.) NIE BĘDĄ UDOSTĘPNIANE NA BLOGU.
COMMENTS CONTAINING ALL LINKS (TO BLOGS, SHOPS ETC.) WILL NOT BE SHARED TO BLOG.😘

8 komentarzy:

Dorota pisze...

Bez odpowiedniej ilości kasy raczej daleko bym nie zajechała, ale zawsze marzył mi się koncert noworoczny w Wiedniu, koncert Stinga czy Bryana Adamsa :)

Life in America pisze...

Dorota ...wysoko mierzysz....super mi też marzy się koncert Stinga. ;-)

zaczarowanaa pisze...

Słyszałam o tej trasie bednarka, chętnie sama poszłabym na jego koncert :) Reszta to nie do końca mój gust :D

Life in America pisze...

Zaczarowanaa ....koncert ten był świetny. Jeśli chodzi o innych wykonawców to nie mam wyboru, młodzi znani wykonawcy nie koncertują u nas na Florydzie, tak więc zadawalam się tym co mam. ;-)

Monica Hein ~ Beauty Diary pisze...

Jedynie co to Lady Pank znam i lubialam. Nie slycham Polskiej muzyki :(

Life in America pisze...

Monika ....Koncert Lady Pank był świetny. Jeśli chodzi o polską muzykę, to ja słucham dużo na Amazon music i You Tube ....polecam jest dużo fajnych polskich wykonawców. ;-)

GetHome pisze...

Nie mogę się doczekać kiedy znowu będą koncerty, też marzę żeby posłuchać Stinga na żywo

Life in America pisze...

GetHome musimy jeszcze na to poczekać. ;-)