środa, 22 lipca 2015

Kto z Was lubi swoje imie?

To pytanie od jakiegos czasu ciagle mnie nurtuje. Wszystko to po przeczytaniu posta u Agaty (AGATA BLOGUJE). Zaczelam sie sama zastanawiac .....Czy ja lubie swoje imie? I wlasnie ona zainspirowala mnie do napisania tego posta i odpowiedzi na to pytanie. 
Od dziecinstwa  rodzina i znajomi zawsze mowili na mnie Asia lub Aska. Ta druga wersje nie do konca lubilam, ale Asia byla oky, mimo tego, ze takie dziecinne. Przyzwyczailam sie a z czasem podobalo mi sie coraz bardziej. 




Pamietam taka sytuacje z liceum, kiedy moja kolezanka Ela, zobaczyla swoj akt urodzenia i dowiedziala sie ze ma drugie imie Pelagia (o ktorym nie miala zielonego pojecia). Ja i moja druga kolezanka troche z tego powodu nasmiewalysmy sie.... mowilysmy na nia "Pelaska" i cieszylysmy sie w sercu, ze nie mamy tak na imie. Wtedy dopiero pomyslalam, ze moje imie jest super.  
W pracy moja szefowa pani notariusz zwracala sie do mnie Pani Joanno ....i tak to moje imie coraz bardziej mi sie podobalo. Wydawalo mi sie takie dojrzale i pasujace do mnie idealnie. 
Tutaj w USA nikt za bardzo nie potrafi wymienic imienia Asia i jest ono dla Amerykanow zbyt trudne, tak wiec wszyscy mowia do mnie Joanna, a  po angielsku  moje imie brzmi bardzo ladnie. 
W przyszlosci wielkokrotnie zastanawialam sie, gdybym miala mozliwosc zmienic swoje imie to prawdopodobnie wybralabym Julia, albo Magdalena .....lecz dzis juz wiem ze nie zmienilabym mojego imienia na zadne inne.

Dlaczego moja mama dala mi na imie Joanna? Podobno mialam byc drugim chlopcem (mam starszego brata)....moja mama byla tego pewna a tutaj taka niespodzianka i urodzila sie dziewczynka. Nie byla na to przygotowana ... podobalo jej sie imie naszej sasiadki, ktora bardzo lubila, tak wiec zostalam nazwana Joanna. Z czego sie bardzo ciesze. 

Znaczenie mojego imienia...

Nie do konca z wszystkim sie zgadzam, ale cos w tym musi byc. Wiadomo, ze nalezy to czytac z "przymruzeniem oka". 
Wiecej informacji o mnie bylo juz poscie 50 FAKTOW O MNIE - zaintersowanych zapraszam. :-) 

"Joanna jest osobą niezwykle energiczną. To natura wojowniczej rewolucjonistki. Posiada zdolności organizatorskie i kierownicze. Do tego z łatwością zjednuje sobie ludzi. Zawsze stara się realizować swoje idee i często posiada dokładny plan na życie. Wywieranie na nią jakiejkolwiek presji mija się jednak z celem, gdyż Joanna wszędzie chodzi swoimi ścieżkami. Musi jednak uwierzyć we własne siły i uzdolnienia, aby odnieść należny jej sukces. Z natury jest wrażliwa na ludzką niedolę, ale nie poświęca działalności altruistycznej wiele czasu i sił. Współczuje drugim, bo tak wypada. Swoje zaangażowanie i zdolności chętnie spożytkuje na rzecz upatrzonej idei. Gdy pokocha i zaufa, może góry przenosić."

Jestem ciekawa kto z Was lubi swoje imie? 

Mozecie mnie tez zobaczyc na: 
...........................................................................
DZIEKUJE ZA KAZDY KOMENTARZ. ㋡  / THANK YOU FOR YOUR COMMENTS. ㋡  
KOMENTARZ POJAWI SIĘ PO ZATWIERDZENIU PRZEZ WLASCICIELA BLOGA. /ALL COMMENTS WILL APPEAR AFTER APPROVAL  BY THE BLOG OWNER.
WSZYSTKIE KOMENTARZE ZAWIERAJACE LINKI (DO BLOGOW, SKLEPOW ITP.) NIE BEDA UDOSTEPNIANE NA BLOGU.
COMMENTS CONTAINING ALL LINKS (TO BLOGS, SHOPS ETC.) WILL NOT BE SHARED TO BLOG.

7 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Witaj moja imienniczko :) Ja zawszę lubiłam swoje imię, Joanna brzmi bardzo ładnie a do tego można zdrobnić Asia, Asieńka, Aśka,Joasia ohh jest tyle możliwości
a w Ameryce nie mówia na ciebie Dżoana??? Bo myślałam że tak jest od kiedy do Polski przyjechała ta najpopularniejsza Polka w USA Joanna Kruoa czyli Dżoanna hihi

Unknown pisze...

Agnieszka :)
Jako dziecko nie lubilam mojego imienia. Mialam starsza kolezanke, ktora miala na imie Marta I wydawalo mi sie ze to najpiekniejsze imie na swiecie. W klasie zawsze bylo nas kilka I ta sytuacja powodowala, ze jeszcze bardziej nie lubilam mojego imienia.
Od ponad 10 lat mieszkam w Londynie. W pracy nazywali mnie Agnes (jeszcze bardziej nie lubie tej wersji) lub Agy.
Od kilku lat przedstawiam sie jako Aga I calkiem to lubie :)
Moja corka mialaby na imie Emma :)

Life in America pisze...

Mowia tak ale pisownia pozostaje taka sama:-)

Life in America pisze...

No tak Agnes nie jest ladnie, ale Agy brzmi ciekawie. Aga jest najlepsze......tez mi sie podoba.
Dla dziewczynki Emma to przepiekne imie ... mnie sie zawsze podobalo Julia,

Anonimowy pisze...

Magnificent beat ! I would like to apprentice
at the same time as you amend your site, how could i subscribe for a weblog website?
The account aided me a applicable deal. I were a little bit familiar of this your broadcast
offered shiny clear concept

Anonimowy pisze...

We're a group of volunteers and starting a new scheme in our
community. Your site offered us with valuable information to work on. You have done an impressive jjob and ouur whole communijty will bbe grafeful to you.

Anonimowy pisze...

Hello! I'm at work browsing your blog from my new apple iphone!
Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts!

Keep up the great work!