sobota, 15 listopada 2014

Kulinarnie - Bananowiec / Banana Bread / ★♨★♨

Juz dawno nie pieklam Bananowca a to bardzo proste ciasto do zrobienia. To chyba jedno z najszybszych i najprostrzych przepisow na ciasto jakie znam. Moj maz go uwielbia, byl nawet taki etap, ze sam robil to ciasto (tak wiec mezczyzni tez moga go upiec). Ostatnio jednak ja jestem "specjalistka" od ciast. ㋡
Jutro wybieramy sie na dobroczynny lunch, na ktorym beda zbierane pieniazki na dalsza rehabilitacje naszego znajomego Stanislawa Fafary. Wybrane osoby gotuja rozne pysznosci, glownie polskie dania z tej okazji. Ja zadeklarowalam sie upiec i przynies ciasto. Padlo wlasnie na bananowca, ale nie bedzie to tylko jedno ciasto, bo nie byloby czym dzielic, lecz az cztery. Zrobilam tez male urozmaicenie i do dwoch ciast dodalam troche suszonej zurawiny. Mozna tez dodac troche orzechow, jak ktos lubi. Najsmaczniejszy jednak dla mnie jest ten najprostrzy z samymi bananami. 



Przejde jednak do sedna i podam Wam wreszcie przepis na Bananowca.   

Składniki: 
  • 1 niepelna szklanka cukru (1 cup) 
  • 1 ½ szklanki maki (1 ½ cup) 
  • 2 jajka
  • łyzeczka proszku do pieczenia
  • łyzeczka sody
  • pol kostki masla
  • 1 duza lyzka mleka 
  • 2 - 3 banany (najlepsze sa takie bardzo dojrzale) 

Wszystkie skladniki: cukier, make, jajka, proszek do pieczenia, sode, maslo (najlepiej jesli jest bardzo miekkie), mleko i oczywiscie banany wrzucic do duzej miski i robotem kuchennym dokladnie miksowac. 
































Posmarowac blaszke maslem (najlepiej zeby to byla mala, prostokatna i wysoka blaszka jak na keks ) i posypac bulka tarta a nastepnie wylac ciasto. Wkladamy ciasto do uprzednio nagrzanego piekarnika i pieczemy przez 1 godzine (60 minut) w temperaturze 165 st. C (325 F). 












 Czyz nie jest szybkie i proste do zrobienia? 


Zycze smacznego ❤❤❤ ♨♨♨ 

Dajcie znac czy probowaliscie przepisu i czy ciasto Wam smakowalo?  

Mozecie mnie tez zobaczyc na: 

12 komentarzy:

  1. ja mam sprawdzony przepis z food network, najlepszy banana bread jaki jadlam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super ....moj tez wychodzi niezly :-)

      Usuń
  2. Jadłam raz w życiu i nigdy nie piekłam! Ale jak takie proste to na pewno wypróbuję ten przepis :)))
    www.odkrywajacameryke.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto upiec bo bardzo prosty i smaczny :-)

      Usuń
  3. Kiedyś go piekłam, jest szybki, dobrze smakuje. Jednakże od jakiegoś czasu przerzuciłam się na pieczenie innych ciast, a w szczególności tortów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie torty sa bardzo skomplikowane .... nigdy nie robilam :-)

      Usuń
    2. Też mi się tak kiedyś wydawało, ale odkąd zaczęłam przygodę z tortami sprawa stała się banalnie prosta. Nasz ulubiony (mój i męża) to orzechowo-kawowy. Jakbyś była zainteresowana podam stronę z jakiej korzystam (bardzo dużo przepisów na ciasta, ciasteczka, serniki, torty), służę też radą, wiele już upiekłam :)

      Usuń
    3. To prosze podaj mi ta strone ......choc ostatnio staram sie unikac slodyczy, bo za bardzo ida w boczki :-)

      Usuń
    4. Wybacz, że tak późno odpisuję, lecz w grudniu mało bywałam na blogach... Strona, o której wspomniałam to http://www.mojewypieki.com a ulubiony tort http://www.mojewypieki.com/przepis/kawowy-tort-orzechowy-z-malinami choć od samego początku pomijam maliny, a i tak jest pyszny.

      Usuń